POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER GÜNCEL SPOR KÜLTÜR-SANAT DÜNYADAN EKONOMİ TÜMÜ
Fenerbahçe'den Avrupa'ya veda
Üniversitede onlarca eylemci gözaltına alındı
Tokat'ta 5,6 büyüklüğünde deprem
Sosyal medyada lokanta ve kafelere boykot çağrısı
6 Şubat 2023 Pazartesi - 12:31

İzmir'den 'umut hareketi': Soyer'den acil liste, bölge için 'bir kira, bir yuva' dayanışması!

İzmir Türkiye'yi yasa boğan büyük deprem sonrası afet bölgesi için seferberlik başlattı. Başkan Soyer, Tarihi Havagazı'nda gerçekleşen toplantıda adı 'umut hareketi' belirlenen seferberliğin tüm detaylarını kamuoyuyla paylaştı. Soyer'in acil ihtiyaç listesini de duyurduğu açıklamada İzmir depreminde kentte yapılan 'Bir Kira Bir Yuva' kampanyasının afet bölgesi için yeniden gerçekleştirileceği duyuruldu.

İzmir den  umut hareketi : Soyer den acil liste, bölge için  bir kira, bir yuva  dayanışması!

Efe Can TAN/GERÇEKİZMİR - Türkiye sabah saat 4.17’de Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde meydana gelen 7.7 büyüklüğündeki depremle sarsıldı. Deprem 10 kentte yıkımlara yol açarken, çok sayıda can kaybı sonrası ülke yasa boğuldu.

Bölgede arama-kurtarma ve yardım çalışmaları için tüm ülke, kamu kurumları ve belediyeler seferber olurken İzmir Büyükşehir Belediyesi de seferberlik ilan etti.

Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Tarihi Havagazı Fabrikası’nda ilçe belediye başkanları, milletvekilleri ve İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu (İEKKK) üyelerinin katılımı ile gerçekleşen toplantıda yardım kampanyasının detaylarını anlattı.

Toplantıda, belediyenin 10 araç ve 40 personelinin Ankara civarına varmış durumda olduğu bilgisi verilirken 40 kişilik ekibin de uçak ile gönderilmeyi beklediği ifade edildi. 150 çadırın hazırlandığı, 86 tanesinin ise yola çıktığı da belirtildi.

İZMİRLİLER EVLERİNİ AÇMAK İSTİYOR!
Öte yandan toplantıda İzmir’de bir çadır kent kurulmasının da değerlendirildiği kaydedildi. Toplantıya katılanlar İzmirlilerin depremde zarar gören vatandaşlara evlerini ve yazlıklarını açmak istedikleri kaydedilirken bu konuda çalışma yapılmasına karar verildi.

SOYER'DEN ACİL LİSTE, İZMİR’DEN AFET BÖLGESİ İÇİN ‘BİR KİRA BİR YUVA’ KAMPANYASI!
Toplantıda konuşan Büyükşehir Belediye Soyer, bölgeye yapılacak yardım ve destek ile ilgili geniş bir açıklama yaptı. Soyer, "Bir yandan AFAD il koordinasyonumuzu sürdürüyoruz. Yerel yönetim olarak ilave olarak ne yapabiliriz buna kafa yoracağız. Ege Ordu Komutanı ile görüştük. Acil gitmesi gereken, enkaz altında kalıp dışarıda kalan yaşamaya devam eden vatandaşlarımıza çok acil battaniye, ısıtıcı konteyner ulaştırmamız lazım. AFAD ile kargo uçağına acil göndermemiz gerekenleri gönderdik. Ayrıca Serbest Bölge Başkanımız Faruk Bey ile görüştük, 230 kişilik yolcu uçağı ile onunla da acil yer göndereceğimiz arama kurtarma ekiplerimiz battaniye, ısıtıcı, çadır gibi malzemeler ile bu yolcu uçağı ile göndereceğiz. 9 bin kişilik mobil aş evimizi çıkarttık. O bir yandan yolda devam ediyor. Bir kira bir yuva kampanyamız vardı onu da yarın açacak şekilde yazılımı hazırlandı. Bir kira bir yuvaya başlıyor olacağız. Bizizmir üzerinden battaniye ve uyku tulumu kampanyası 1 saat içinde açılmış olacak. 1 saat içinde battaniye, uyku tulumu ve bir kişilik yemek dayanışması başlayacak. Nakit dayanışması açmayacağız. Adana’yı lojistik koordinasyon merkezimiz olarak değerlendiriyoruz. Onlar bize depolarını açıyor olacaklar. Bizim depo alanımız İZFAŞ Fuar alanı olacak. İzmir bu deprem sırasında büyük bir dayanışma örneği göstermişti şimdi de buna çok ihtiyaç var. Çok ağır bir tablo var ortada. Maraş’tan özellikle çok ağır haberler geliyor. Bu kampanyayı büyütmek mecburiyetindeyiz. Bir yandan da yerel yönetimlerle birlikte geçen depremde gösterdiğimiz dayanışma örneğini devam ettirmek istiyoruz. Mobil ameliyathanemiz hazır onu da çıkartıyoruz. Umut hareketi olarak devam edeceğiz. Acil olabileceğini düşündüğümüz ihtiyaçlar var;  jeneratör, araç üstü jeneratör, odun sobası, çamaşırhane... Deniz yolu ile ulaşım bir seçenek olarak düşünülebilir…  Kızılay ile görüştük onlardan da geri dönüş bekliyoruz. Seferberlik başlatırız diye düşünüyoruz. Gönüllü gitmek isteyenleri AFAD’a yönlendirin. AFAD dışında gönüllü kampanyası doğru olmaz. DİSK Genel İş Sendikası çalışanları maaşlarından 100’er lirayı kampanyaya ayırmak için değerlendirmiş. Biz nakit kampanyası açmayacağız söylediğim gibi. 1,2 saate diğer kampanyalarımız başlıyor olacak. Bir Kira Bir Yuva kampanyasını da yarın açacağız. Mobil internet araçlarımız da bölgeye gidecek. Otel konaklamaları için bölgedeki otellerden fiyat alıyoruz. 1 haftalık süre ile soğuk günleri geçirecekleri otellerde 2500 vatandaşımız için çalışma yürütüyoruz. 5 karavan tuvalet yarın sabah bölgeye gidecek" diye konuştu.

"HIZLA BİR UMUT HAREKETİ BAŞLATIYORUZ!"
Soyer toplantıda sözlerini, "İzmir depreminin en acılara mal olduğunu hepimiz hatırlıyoruz. İzmir depreminde edindiğimiz tüm tecrübeyi oraya taşımak üzere büyük bir gayret içindeyiz. Odalar, sivil toplum örgütleri burada. Bütün mesele ulaşacak yardımın koordinasyonu İzmir’de bunu yaşadık. Tek bir merkezden bütün yardımları koordine etmeye karar verdik. Hızla bir umut hareketi başlatıyoruz" diyerek tamamladı.

'İlk Evim' projesinde İzmir kuraları yola çıktı

İzmir'den hayat seferberliği: Kızılay'a bağış akını!