POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER GÜNCEL SPOR KÜLTÜR-SANAT DÜNYADAN EKONOMİ TÜMÜ
Kılıçdaroglu'na Erdoğan'la görüşme yanıtı!
Atatürk'e hakaret eden sanığın cezası belli oldu
Merkez Bankası faiz kararını açıkladı
Fenerbahçe-Beşiktaş derbisinin hakemi belli oldu
16 Eylül 2020 Çarşamba - 20:09

Soyer'den o hedefle ilgili 'gururluyum' mesajı ve yeni müjde: Türkiye'de ilk kez...

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer, seçilmeden önceki süreçte 500 otobüs alımı yapılacağının sözünü verdiğini hatırlatırken, “Çok gururluyum. 2 buçuk yıl gibi kısa bir sürede üstelik pandemiden geçerken 500’e yakın otobüs almış olacağız” dedi. Soyer ayrıca engelli vatandaşlar için de, “Türkiye’de ilk kez sadece engellilere hizmet verecek 4 adet otobüsü filomuza katıyoruz” diye konuştu.

Soyer den o hedefle ilgili  gururluyum  mesajı ve yeni müjde: Türkiye de ilk kez...

GERÇEKİZMİR- İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Eylül ayı olağan meclis toplantısının ikinci oturumu Başkan Tunç Soyer idaresinde gerçekleşti.

Dikili Çandarlı Kalesi’nde yapılan birleşimde kent için önemli konular masaya yatırıldı.

O SAYGISIZLIĞI YAPMAK İSTEMİYORUM
Ev sahibi Başkan Kırgöz meclisin açılış konuşmasını yaparken, “Bugün bu meclisin bu mekanda gerçekleştirilmesinden büyük kıvanç duyuyorum. Bu toplantının burada yapılmasına vesile olan başta İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Tunç Soyer olmak üzere tüm meclis üyelerine teşekkür ediyorum” dedi. Başkan Kırgöz ilçesinin tarihi, kültürel, ekonomik ve siyasi özelliklerinden söz etti. Kısaca bilgiler veren Kırgöz ayrıca, “Göreve geldiğimiz andan itibaren Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte ilçemizin eksiklerini tespit ettik ve çalışmalara başladık. Kent trafiğini rahatlatmak için çevre yolları açtık. Kent içi trafiğini ciddi anlamda rahatlattık. Kentimiz turizmin yanında tarımın da yoğun yaşandığı bir yer. Yine büyükşehir belediyemizle birlikte üretim yolları yaptık. Yeni parklar yapıyoruz. Dikili’nin yüzünü değiştirme noktasında yeni düzenlemeler yapıp yeşili arttırıyoruz. Dikili kent merkezindeki SİT alanlarındaki tarihi dokuyu gün yüzüne çıkarma noktasında çalışmalarımız sürüyor. İnşallah kısa vadede Dikili’de bir tarih sokağı yaratmış olacağız. Bisiklet yollarını tamamladık. Hep birlikte açılışını gerçekleştireceğiz. İlçemizde araç kiralama yöntemine son verdik. Kendi imkanlarımızla aldığımız araçlarla hizmete devam ediyoruz. Güzel ilçemize çok güzel hizmetler yaptık. Ben yaptıklarımızı anlatmaya ve bu konuşmaya devam edersem faaliyet raporuna dönüştürürüm. O saygısızlığı yapmak istemiyorum” dedi.

İLK KEZ SADECE ENGELLİLERE HİZMET EDECEK 4 OTOBÜS ALINIYOR, ÇOK GURURLUYUM!
Ulaşımda yapılanlar hakkında mecliste bilgi veren Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer, otobüs filosuyla ilgili açıklama yaptı ve “Çok gururluyum. Seçimden önce 500 otobüs alacağımızın sözünü vermiştim. 2 buçuk yıl gibi kısa bir sürede üstelik pandemiden geçerken 500’e yakın otobüs almış olacağız. Bunu hızlandırmamızın nedeni daha konforlu bir ulaşım sistemi kurmak ve bulaş riskini azaltmaktır. Toplu ulaşım olanakları ve konforunu attırırken bir yandan da yaya, engelli ve bisikleti yollarını geliştirmeye çalışıyoruz. Bunca araç alırken engelli vatandaşlarımızı düşünmememiz olamazdı. Türkiye’de ilk kez sadece engellilere hizmet verecek 4 adet otobüsü filomuza katıyoruz.  364 otobüsle birlikte onlar da teslim edilecek. Toplam aldığımızın aracın 447 olduğunu söylemiştik. Bu araçlarla birlikte 451 oluyor. Her biri 7’şer tekerlekli sandalyeli olan bu otobüslerimiz sayesinde engelli hemşehrilerimiz yolda kalmayacak. Çalışma saatlerini engelli dernekleri ve Engelsiz İzmir Komisyonu’yla birlikte belirleyeceğiz. Şoförlerimiz sabit olacaktır. Engelli vatandaşlarımızla birebir iletişim kuracaklardır. Onların yüzlerini güldürmek, yaşamlarına konfor katabilmek dünyalar kadar değerli. İhtiyaç doğrultusunda devamı da gelecek” açıklamasına imza attı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer, gündem dışı konuşmalar bölümünde siyasi partilerin grup başkan vekillerine ve Dikili meclis üyelerine söz hakkı tanbıdı. Bazı meclis üyeleri Çandarlı Festivali’nin yapılmaması ve ilçede su sıkıntısı yaşanmasından dolayı açıklamalar yaptı.

İZSU’nun çalışmalarını referans gösteren Başkan Soyer, “Önümüzdeki yıl Dikili’de su sorunu yaşanmayacaktır” dedi.

Toplantının kapanış konuşmasını Dikili Belediye Başkanı Kırgöz, “Göreve gelir gelmez festival yaptık. Yeni yetmeydik, her türlü imkansızlığa rağmen çok görkemli bir festival gerçekleştirdik. Nisan ayında göreve geldik Ağustos ayında festival programladık. Dikili’de gerçekletirdik ama birkaç ayağını da Çandarlı’da yaptık. Bu yıl iki yerde de ciddi anlamda planımız vardı. 15 gün kitap fuarı planladık. Onun bitiminde de toplam 19 gün hem Dikili hem Çandarlı’da festival hazırlamıştık. Bu pandemi hesapları altüst etti. Şu salgını atlattıktan sonra Dikili, İzmir ve tüm bölgenin tanıtımı noktasında hatta ünü ülkemizi aşacak şekilde ciddi festivaller yapacağız” açıklamasında bulundu.

SON 50 YILIN BELKİ DE EN KURAK YILINI YAŞIYORUZ
Su sıkıntısına da değinen Kırgöz, “Son 50 yılın belki de en kurak yılını yaşıyoruz. Bundan Dikili de Çandarlı da etkileniyor. Yer altı sularının azalmasından dolayı pompalarımız askıda kaldı. Büyükşehir Belediyemiz hızlı hareket etti. 10-15 gün su sıkıntısı oldu. Daha önceki yıllarda da oldu. Şu an çok büyük sıkıntı olmadığını biliyorum. Şu an Dikili’de su sıkıntısı yok. Dikili’de 20-25 yıl Madra Barajı kuruldu. İlk defa Ağustos ayı oralarında kurudu, sistem kapandı. Dikili’ye su veren sondajların çalışmasından dolayı yeraltı suları çekildi. 3-4 gün gibi kısa sürede kademe eklemeleri yapıldı. O problem de giderildi” ifadelerini kullandıç

İzmir'de kamyonet uçuruma devrildi: 1 ölü

Bakan Koca'dan İzmir raporu: Kritik verileri açıkladı!