Başkan Kayalar ile gündem: Menderes'in adını dünyaya duyurmak istiyoruz!

24 Ocak 2022 Pazartesi   09:36

GERÇEKİZMİR - Menderes Belediye Başkanı Mustafa Kayalar, Gerçekizmir’e konuştu.

Menderes Belediye Başkanı Kayalar,  İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte ilçeye 4 büyük proje kazandıracaklarını söyledi,“ 2022 Menderes’in yılı olacak” dedi.

Başkan Kayalar, ilçede uzun süredir gündemde olan hastane ve katı atık tesisi ile ilgili açıklamalarda bulunurken, ikinci döneme talip olduğunu ifade etti. Menderes’in turizm konusunda önemli bir ivme kazanacağını ifade eden Kayalar, “Özdere’de bir mahallemizde turizm planlarımızı bitirdik askıya çıkacak. Bir bölgeyi biz oteller bölgesi olarak düşündük. O bölgede birçok otel inşaatı var. Ruhsat aşamasında olan oteller var. Yani o bölgeyi turizme kazandırıp, Menderes’in adını Türkiye ve dünyaya duyurmak istiyoruz. Çünkü Menderes denince akla bir turizm bölgesi gelmiyor” dedi.

2022 MENDERES’İN YILI OLACAK
2022’de İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte ilçeye 4 büyük proje kazandıracaklarını söyleyen Kayalar, “Menderes Meydan Düzenlemesi, Görece Rekreasyon Alanı, Özdere Gençlik Kamp Merkezi ve Tekeli Soğuk Hava Deposu Paketleme Tesisi. Bunları Büyükşehir ile beraber yapacağız. Başkanımızla da görüştük onayını aldık. 2022’nin bütçesine de koyuldu bu projeler. İhaleye çıkılma süreçleri var. Özdere Gençlik Kamp Merkezi yapımı zaten 2021’de başlamıştı, 2022’de vatandaşlarımızın hizmetine sunulacak. Geriye diğer 3 proje kalıyor. Bunların da ihale süreçleri tamamlandıktan sonra yapım aşamasına geçilecek. İnşallah 2022 Menderes’in yılı olacak diyoruz. Bu 4 dört büyük projeyi ilçemize kazandırıp vatandaşımızın hizmetine sunacağız diye düşünüyoruz" dedi.

ZOR BİR SÜREÇTEN GEÇECEĞİZ
Belediyenin mali durumuyla ilgili bilgi veren Kayalar, 2022’de zor bir süreçten geçeceklerini söyledi. Kayalar şunları söyledi: Katı atık bedeline zam yapmadık geçen sene ile aynı. Emlak Vergisi için açıklanan oran yüzde 18 oldu ama Türkiye’de yüzde 100 bir enflasyonun olduğu durumda, elektrik ücreti yüzde 132 arttı. Bizim personel giderlerimiz arttı. SSK giderleri arttı… İlk göreve başladığımızda verdiğimiz maaşların iki katını veriyoruz şu anda. Personelimiz en az 5 bin lira maaş alıyor. Zor bir süreçten geçeceğiz diye düşünüyorum amacımız gelirlerimizi artırmak. O yüzden Menderes’te emlak servisimizi hızlandırdık. Şu anda dışarıda ev ev kayıt yapıyoruz. 60 küsür bin emlak beyanı gözüküyor şu anda bunu Menderes’te sahada dolaşarak artırmaya çalışıyoruz. Kaçak varsa, emlak beyanı yapılmamışsa bunları kontrol altına alıp gelirlerimiz artırıcı bir sistem getirmeye çalışıyoruz. Belediyeler şirket olmadığı için genelde vergi ile dönüyor. İller Bankası’ndan gelen bir pay. Ana maaşımızı o ödüyor. Tabi bizim maaşımızı da ikiye katladı zor bir süreç ama tasarruf başka çare yok. Şu anda tasarruf yapmaktan başka çaremiz yok.

SOSYAL PROJELERE AĞIRLIK VERDİK
Belediye olarak sosyal projelere ağırlık verdiklerini söyleyen Kayalar, “Pandemi sürecinde bir de birçok vatandaşımıza yardımda bulunuyoruz. Genel Başkanımızın ‘kara kış’ açıklamasından sonra gelen her isteği geri çevirmemeye çalışıyoruz. Bu süreçte yakacak yardımı giyim yardımı, öğrencilere tablet yardımlarımız devam ediyor. Giyim Bankası diye bir projemiz oldu bunu hayata geçirdik. Dar gelirli vatandaşlarımıza buradan kıyafet desteği sağladık. Battaniye olsun, bebek bezi olsun destekte bulunuyoruz. Bunlar da ilçemizde olumlu karşılandı. Şu anda genelde sosyal belediyecilik yapmaya çalışıyoruz, bunun yanında işte çöpümüzü topluyoruz, yollarımızı düzgün hale getirmeye çalışıyoruz. İlçeye yeşil alanlar kazandırmaya çalışıyoruz. Bizim her sene 10 tane yeşil alan sözümüz vardı. 5 yıl için 50 tane, şu anda yarısını başardık ve kalan 2,5 yılda da yarısını tamamlayıp 5 yılda Menderes’e 50 tane yeşil alan kazandıracağız” dedi.

HASTANE VE KATI ATIK TESİSİ AÇIKLAMASI
İlçede uzun süredir gündemde olan hastane ve katı atık tesisi ile ilgili son durum hakkında bilgi veren Kayalar, şunları söyledi; “Menderes’in en büyük ihtiyaçlarından bir tanesi hastane. Bizim seçimden önce yaptığımız anketlerde de en çok istenen şey hastaneydi. İki tane müteahhit burada işi bıraktı. Şu anda üçüncü müteahhit çalışıyor ve hastane çalışmaları devam ediyor. Normalde Mart yani firmanın astığı pankartta Mart yazıyor ama biraz daha sarkabilir diye düşünüyorum. En büyük sıkıntılarımızdan birisi hastane, bir an önce Sağlık Bakanlığı tarafından bitirilip açılması lazım.  Çöp konusunda ÇED süreci var. 24 Şubat’ta ÇED toplantısı olacak. Biz daha en başından beri söylüyoruz, bu tesis Menderes’e zararlıysa geçmez diye konuşmuştuk en başından beri. ÇED süreci de akıbetini belli edecek diye düşünüyorum.”

ÖRGÜTLE UYUM İÇİNDEYİZ
Belediye başkanı olarak geride kalan 3 yılda 3 farklı ilçe başkanıyla çalışan Kayalar, belediye-örgüt ilişkisi ile ilgili şunları söyledi: Örgütle devamlı iç içeyiz. Bir sıkıntımız yok beraber çalışıyoruz. Seçimi beraber kazandığımız ilçe başkanımız Gizem Hanım kendisi ailesi ve sağlık sebeplerinden dolayı istifa etti. Onunla da beraber gayet uyumlu çalışıyorduk. Daha sonra yönetimden Kemal arkadaşımız seçildi sonra tekrar bir istifalar oldu anlaşmazlıklar oldu. Şu anda Ahmet İşler ilçe başkanımız. Benim zamanındaki üçüncü ilçe başkanı oldu. O da zaten geçen dönem meclis üyesiydik partide beraber meclis üyeliği yaptık. Bizim için kim seçilirse seçilsin başımızın üzerinde yeri var. Hep beraber çalışırız. Hiçbir sıkıntımız yok örgütle. Birlikte çalışıyoruz. Mecliste de CHP grubu olarak uyumumuz iyi, çok büyük sıkıntılarımız yok. Zaten bizim meclislerimiz de iyi geçiyor. Öyle çok kavga dövüş olmadan geçiyor. AK Parti olsun bizim grubumuz olsun, Menderes’e ne kazandırılacaksa oy birliği ile geçiriyoruz.

İKİNCİ DÖNEME TALİBİM
“İkinci döneme talip misiniz?” sorusuna yanıt veren Kayalar, “Tabi 5 yıl çabuk geçiyor. 5 yılda istediğiniz şeyleri bazen tamamlayamıyorsunuz. Kafamızda bir çok proje var. Bunları Menderes’e kazandırmak istiyoruz. Menderes’te doğduk Menderes’te büyüdük, Menderes’te yaşadık bütün iş hayatımız burada geçti tabi bu ilçeyi İzmir’in en güzel ilçelerinden biri yapmak için çalışıyoruz. O yüzden kafamızdaki projeleri yapmak için bir dönem daha düşünüyorum” dedi.

MENDERES’İN ADINI DÜNYAYA DUYURACAĞIZ
İlçenin turizm potansiyelinin iyi değerlendirilmesi gerektiğini  ifade eden Kayalar, Menderes’in adını Dünyaya duyurmak istediklerini söyledi. Kayalar, gelişmeleri ve çalışmaları şöyle aktardı: Özdere’de bir mahallemizde turizm planlarımızı bitirdik askıya çıkacak. Bir bölgeyi biz oteller bölgesi olarak düşündük. O bölgede birçok otel inşaatları var. Ruhsat aşamasında olan oteller var. Yani o bölgeyi turizme kazandırıp, Menderes’in adını Türkiye ve Dünyaya duyurmak istiyoruz. Çünkü Menderes denince akla bir turizm bölgesi gelmiyor. Havalimanın yanında bir ilçe gibi düşünülüyor ama Menderes’in yaklaşık 43-44 kilometrelik bir sahili var. Bu bölgeye turizm planlarımızı da bitirdik askıya çıkıyor şu anda. Bir çok otel olacak. Lüks projeler, büyük firmalar var ama biz bunu bütün Özdere’ye yaymadık belirli bir alanda bıraktık. ‘Menderes’in oteller bölgesi’ diye düşündük bence bu yatırımların gelmesi bölge halkı için önemli. Tabi ruhsat verirken kriterlere bakıyoruz ama bölgede bir turizm potansiyeli var ve bunu iyi değerlendirmek lazım. Bu bölgenin ben esnafa da halka da faydalı olacağını düşünüyorum. O yüzden bu bölgede Belek gibi Kemer gibi bir bölge düşünüyoruz...

Sayfa Adresi: http://www.gercekizmir.com/haber/Baskan-Kayalar-ile-gundem-Menderes-in-adini-dunyaya-duyurmak-istiyoruz/107998