Belediye işçilerine şiddet sendikayı sokağa döktü!

24 Haziran 2026 Çarşamba   18:05

İzmir Bornova Belediyesi bünyesindeki işçilere yönelik şiddet ve hakaretlere karşı DİSK Genel-İş basın açıklaması gerçekleştirdi.

Basın açıklamasında “Belediye işçisi yalnız değildir!” ve “Şiddete hayır, emeğe saygı!” sloganları da yükseldi.

Basın açıklamasını okuyan DİSK Genel-İş 7 No’lu Şube Sekreteri Cihangir Kına, Bornova Atatürk Mahallesinde yapılan açıklamada belediye işçilerine uygulanan şiddetin kabul edilemez olduğunu ve çalışanların yalnız olmadığını söyledi.

"KENTLERİMİZİ BİRLİKTE VAR EDİYORUZ"

Kına, toplumsal yaşamın aldığı gerici ve kaygılı durumun, emekçilere karşı alınan saygısız tavıra bir bahane oluşturamayacağını vurgulayarak “Kentlerimizi birlikte var ediyoruz; bunun yolu karşılıklı saygıdan, dayanışmadan ve birbirimizin emeğine değer vermekten geçmektedir" dedi.

"BELEDİYE EMEKÇİLERİNİN TAMAMINA YÖNELMİŞ BİR SALDIRI"

Kına, "Parkları düzenleyen, sokakları temizleyen, kent yaşamını sürdüren, sosyal hizmetleri yurttaşlara ulaştıran, güvenlik hizmeti veren, spor tesislerinde çalışan ya da bürolarda yurttaşlara hizmet sunan tüm emekçiler aynı saygıyı hak etmektedir. Bir belediye işçisine yönelen saldırıyı, belediye emekçilerinin tamamına yönelmiş bir saldırı olarak görüyoruz” ifadelerini kullandı.

DİSK Genel-İş Sendikası, belediye bünyesindeki işçilerin güvenliğini savunmaya devam edeceklerini ve şiddetin her daim karşısında durmayı sürdüreceklerini ifade ederek açıklamayı noktaladı. (BirGün)



Sayfa Adresi: http://www.gercekizmir.com/haber/Belediye-iscilerine-siddet-sendikayi-sokaga-doktu/195233