POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER GÜNCEL SPOR KÜLTÜR-SANAT DÜNYADAN EKONOMİ TÜMÜ
Özel: Yeni Anayasa yapmanın birinci şartı…
Bakan Koca: Saldırgan tutuklandı!
Bu kez sınıf öğretmenine saldırı
Biden ile Trump, kozlarını paylaşacak
27 Eylül 2018 Perşembe - 18:31

Kızı ve kayıp pilotla son konuşmasını anlattı!

Rapora ilişkin kendilerine gelen bilgilere göre kazanın pilotaj hatası gibi gözüktüğünü de belirten Başaran, "En son Beril Kaptan ile Dubai'den ben konuştum; 'hava çok güzel, kalkıyoruz. Kızlar çok mutlu. 08.30'da görüşürüz. Hava da çok güzel' dedi" diye konuştu. Başaran ayrıca "Kızım da uçak kalkmadan önce beni aradı. 'Teşekkür ederim babacığım. Çok eğlendik. Her şey için çok teşekkür ederim. Akşam geliyoruz. Çok da mutluyuz. Gelince görüşürüz' dedi" dedi.

İran'da düşen Başaran Holding'e ait uçakta kızı Mina Başaran'ın da aralarında olduğu 11 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazanın ardından uçağın sahibi Hüseyin Başaran ilk kez konuştu.

Rapora ilişkin kendilerine gelen bilgilere göre kazanın pilotaj hatası gibi gözüktüğünü de belirten Başaran, "En son Beril Kaptan ile Dubai'den ben konuştum; 'hava çok güzel, kalkıyoruz. Kızlar çok mutlu. 08.30'da görüşürüz. Hava da çok güzel' dedi." diye konuştu. Başaran, kızım da uçak kalkmadan önce beni aradı. 'Teşekkür ederim babacığım. Çok eğlendik. Her şey için çok teşekkür ederim. Akşam geliyoruz. Çok da mutluyuz. Gelince görüşürüz' dedi.

Hüseyin Başaran, Atatürk Havalimanı Genel Havacılık apronunda yer alan holdinge ait MC Havacılık binasında basın mensuplarına konuştu. 12 Mart'ta meydana gelen ve kızının da aralarında olduğu 11 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan kazanın ardından ilk kez açıklamalarda bulunan baba Başaran, kazaya ilişkin ön raporun yakın bir zamanda açıklanacağını kaydetti.

Başaran, "Kara kutular Fransa'da açıldı. Ön raporu, İran'da kırım olduğu için İran sivil havacılığının açıklaması gerekiyor. Onlar da eli kulağında diye söylediler. Önümüzdeki günlerde, belki bir ay içinde açıklayacaklar diye umut ediyorum" dedi.

"PİLOTAJ HATASI GİBİ GÖZÜKÜYOR"
Kazaya ilişkin bir öngörüsü olup olmadığıyla ilgili bir soru üzerine Hüseyin Başaran, "Pilotaj hatası gibi gözüküyor. Tam çıkmadan (rapor) konuşmak da belki ters ama gelen ön bilgilere göre uçağın bir arızası olmadığı pilotajdan kaynaklanan bir düşme olduğu söyleniyor. Ancak gerçekleri, rapor açıklanınca sizler gibi öğreneceğiz" değerlendirmesinde bulundu.

"UÇAĞIN UÇMASIYLA İLGİLİ BİR SIKINTI YOKTU"
"Uçağın uçmasıyla ilgili bir sıkıntı yoktu" diyen Başaran, "Ama bizim için kötü oldu. Kaptanımız Fransa'ya gitti. İran sivil havacılığı, Bombardier (imalatçı firma) ve Türk sivil havacılığından oluşan heyet kara kutuları dinledi. Oradan bize gelen dedikodu, pilotaj hatasından kaynaklandığı, uçağın bir arızasının olmadığı. Tabi bizim şimdi konuşmamız da yersiz. Ama gelen ön bilgiler öyle gösteriyor" ifadelerini kullandı.

BERİL KAPTANIN CENAZESİ HAKKINDA
Hüseyin Başaran, pilot Beril Gebeş'in cenazesine halen ulaşılamamasıyla ilgili olarak ise, "İran sivil havacılığı ve İran devleti elinden geldiğince günlerce, aylarca Beril Kaptan'ı aradı. Fakat bulamadılar. Tabi bilemiyoruz. Ama yanındaki ikinci kaptanın vücudu ortada bir şekilde, parçalanmadan duruyordu. Benim düşüncem, belki oradaki vahşi bir hayvan aldı; gece çekti, götürdü. Soru işareti. Ama şunu söyleyebilirim, Beril Kaptan uçağın içindeydi. Herkes, 'Beril yoktu' diye söylüyor. En son Beril Kaptan ile Dubai'den ben konuştum; 'hava çok güzel, kalkıyoruz. Kızlar çok mutlu. 08.30'da görüşürüz. Hava da çok güzel' dedi.

"TEŞEKKÜR EDERİM BABACIĞIM. ÇOK EĞLENDİK"
Ondan bir saat sonra uçağın radardan kaybolduğu haberini aldık, ondan sonra yıkıldık. Kızım da uçak kalkmadan önce beni aradı. 'Teşekkür ederim babacığım. Çok eğlendik. Her şey için çok teşekkür ederim. Akşam geliyoruz. Çok da mutluyuz. Gelince görüşürüz' dedi. Ondan sonra da bir saat sonra onları kaybettik. Hepsi bizim çocuğumuzdu. Hepsi elimizde büyümüştü. Olmayacak iş. Alın yazısı diyelim."

"BU KONUDA BELKİ AVRUPA'NIN EN BÜYÜĞÜ OLACAĞIM"
Hüseyin Başaran, kazanın ardından yaşadığı büyük acıya rağmen kızı ve arkadaşları anısına havacılık sektöründe yatırımlarına devam ettiğini ve bundan sonra da yatırımların arkasının geleceğini aktardı. Hangarın girişine ve uçağına 'Mina' adını yazdırdığını belirten Başaran, "Kızım uçakta öldü. Benim için çok acı bir şey. Onun anısına ve hatırına işi büyüteceğim. Belki daha da büyüteceğim, bu konuda belki Avrupa'nın en büyüğü olacağım" diye konuştu.

"O ÇOCUKLARIN ANISINA HER ŞEYİ YAPACAĞIM"
Kazada hayatını kaybeden kızının arkadaşları için de "hepsi bizim çocuğumuzdu" ifadelerini kullanan acılı baba, "Benim kızım ve kızlarımız, kendi uçağımda öldü. Hepsi elimizde büyümüştü. Sınıf arkadaşları, 3 aylık bebeği olan var, işte Mina evlenecekti. Çok kötü oldu. Allah kimseye böyle bir acı vermesin. Onun için o çocukların anısına her şeyi yapacağım. Belki uçuş okulu açabilirim. Belki bir üniversite bile yapabilirim adlarına. Onu da konuştum Bakan bey ile. Artık onları yaşatacağız. Başka çaremiz yok" dedi. (DHA)

EURO 2024'e ev sahipliği yapacak ülke açıklandı

Güngör'den ilk ziyaret yerel basına!