POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER GÜNCEL SPOR KÜLTÜR-SANAT DÜNYADAN EKONOMİ TÜMÜ
Ayhan Bora Kaplan soruşturması: 1 gözaltı daha!
AK Parti 31 Mayıs'ta kampa giriyor
Bölükbaşı'ndan flaş sözler: AK Parti çökmeye başladı!
Erdoğan'dan yeni atama ve görevden alma kararları
11 Temmuz 2022 Pazartesi - 17:39

'Anma'ya katılan Türkler anlattı: Bu bir insanlık suçu!

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer ve beraberindeki İzmir heyeti 8 bin 372 kişinin 27 yıl önce hayatını kaybettiği Srebrenitsa Soykrımı’nın anma törenine katıldı. Dünyanın çeşitli ülkelerinden devlet başkanları ve temsilciler anmaya katılırken bir çok Türk vatandaşı da anma törenlerine katıldı. ‘Marş Mira’ olarak bilinen yaklaşık 110 kilometrelik Barış Yürüyüşü’nü gerçekleştiren ve sonunda anma törenine katılan Türk vatandaşı Kulca, Boşnakların Soykırım’dan kaçış rotasını anlattı.

Anma ya katılan Türkler anlattı: Bu bir insanlık suçu!

Efe Can TAN/GERÇEKİZMİR - İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer ve beraberindeki İzmir heyeti 27 yıl önce gerçekleşen Srebrenitsa Soykrımı’nın anma törenine katıldı. Dünyanın dört bir yanından anma töreni için ülke temsilcileri Bosna-Hersek’e akın ederken bir çok vatandaş ve dernek de 27 yıl önce yaşanan büyük acıyı unutturmamak için törene katıldı. Bosna-Hersek’te 2005’ten beri düzenlenen ‘Marş Mira’ yürüyüşüne katılan Türk vatandaş ise yaşadıkları tecrübeyi aktardı.

‘‘İNSANIN TÜYLERİ DİKEN DİKEN OLUYOR’’

Anma törenine savaşta bir çok yakınını kaybeden eşi Bosnalı Senahid Sulliç ile katılan İzmirli Sibel Ayaslan şunları kaydetti, ‘Eşim çok yoğun ve üzgün olduğu için bu konuda konuşamıyor, ailesinden çok kişiyi kaybettiği için çok üzgün. Ailede dün, bugün ağladılar, ben de üzülüyorum. Burada artık yaşayamıyor, Almanya’da emekli olduğu zaman Türkiye’de yaşamak istiyor. Çünkü ben de gezdiğim zaman küçük küçük mezarlar var nereye baksam insanın tüyleri diken diken oluyor. Eşim çok fazla yakınını kaybetti, o çok üzgün. Ben ilk defa geldim ama çok kötü…

‘’BOŞNAK OLMAK ÖNEMLİ DEĞİL BURADA İNSANLIK SUÇU VAR’’

Srebrenitsa Soykırımı için düzenlenen anmalardan biri ise ‘Marş Mira’ olarak bilinen Barış Yürüyüşü… 2005 yılından beri düzenlenen etkinlik ile 27 yıl önce yaşanan acı olayda güvenli bölgeye doğru yürüyen Boşnakların izlediği yaklaşık 110 kilometrelik yol 3 günde yeniden kat ediliyor.

Srebrenitsa Soykırımı kurbanlarının anısına her sene Bosna-Hersek’te düzenlenen ‘Marş Mira’ Barış Yürüyüşü’nün katılımcılarından 62 yaşındaki Yusuf Ahmet Kulca ise tören ve yaşanan acı olaylar hakkındaki duygularını dile getirdi.

Kulca, ‘’Marş Mira yürüyüşü canını kurtarmak isteyen kişilerin, güvenli bölgeye doğru gittikleri bir yol bu dağlardan, derelerden, tepelerden özgürlüğe kavuşmak için yürüdüğü bir yol. Biz de tam tersini yürüyoruz. Özgürlüklerine kavuştukları yerden zulme uğradıkları buraya gelene kadar yürüyoruz. 110 kilometre civarında yürüyoruz günde ortalama 27,28 kilometre yürüyoruz gerçekten çok zor bir yürüyüş. Soykırım bir insanlık suçu, bunun unutulmamasından yanayız. Bunun ırkı, dini yok. Ben ilk defa katıldım, 27 yıldır katılmak istiyordum. Yürüyüşte uçurumdan düştüm. Ayın 8’inde başlıyor ayın 10’unda bitti bu sene, gündüz yürüyoruz gece yürümüyoruz. Sabah 8’de başlıyor 9,10 saat yürüyoruz. Çok zor bir yürüyüş, İnsanların kaçış rotası bu. Onların neler yaşadıklarını yaşadık. Mayınlı bölgelerden geçtik. Bize ayrılmış bir güvenli yol var ama bize hep mayın uyarısı yaptılar. 30 arkadaş İstanbul’dan geldik dernek, vakıf değiliz. Çadırlarda kalıyoruz, banyo yapmadım 3 gündür. Hatay, Ankara, İzmir, Adapazarı’ndan gelenler de vardı. Bosna ile bir bağım yok ama bu bir insanlık suçu. Gelemeyenlerin de kalbi burada atıyor. Boşnak olmak değil önemli olan burada bir insanlık suçu var bunun unutturulmaması gerekiyor. Herkesin Marş Mira yürüyüşünü denemesi gerekiyor’’ dedi.

Hasene Sosyal Yardımlaşma Derneği ile anmaya katılan Özcan Puri, ‘Biz Almanya’dan geldik. Bosna Hersek’in tamamında 750 tane kurban kestik. Bugün de Srebrenitsa’yı anma törenine geldik. Biraz önce gördükleriniz Srebrenitsa Anneleri’ydi. Türkiye’den diğer anneler ise onlara destek amacı ile buradalar. Her sene törenler burada tekrar ediliyor. 50 tane cenaze defnedildi bugün. Rabbim tüm şehitlerimize rahmet eylesin’’ dedi.